nikkibroug.reismee.nl

A long and sad goodbye

Onze laatste dagen in KL waren fantastisch! Het was echt moeilijk om weer verder te gaan. Gelukkig hebben we nog veel contact met locky. De schat had zelfs ons nieuwe guesthouse opgebeld met de vraag of wij al veilig waren aangekomen.


Georgetown (Penang) is een schattig, mooi, oud dorpje. Je kan hier heerlijk eten. Julia en ik hebben twee dagen rondgelopen in Georgetown. We zijn tempels ingeweest, hebben souvenirs gekocht in little India, hebben lekker gegeten en biertjes gedronken in de reggaebar. In deze bar hebben we de crew van een zeilboot leren kennen. En julia die helemaal into zeilen is, is dinsdagochtend vertrokken met de boot naar Langkawi (daar doe je ongeveer 12 uur over). Ik ben nog een dag langer in Georgetown geweest. Ik ben naar de moskee geweest en heb daar een heel interessant gesprek gehad met een aardige man. Hij heeft me de moskee van binnen laten zien en daarna een hoop verteld over het geloof. Na een uur gekletst met hem te hebben kreeg ik twee boeken van hem. De eerste gaat over vrouwen en het geloof en het tweede boekje gaat over het ultieme geloof, dat kreeg ik van hem want hij vond me nogal zoekende, haha!

's Ochtends om vijf uur ben ik met een minibus naar Kuala Besut gebracht. Het was een heel mooie rit en om zeven uur werd er even gestopt want de bestuurder ging bidden.
Om tien uur kwamen we aan in Kuala Besut. En om half twaalf stond ik weer op Longbeach! Gary had een bungalow voor ons gereserveerd waar ik heb mijn spullen heb gezet. Ik heb mijn bikini aangetrokken en ben op het strand gaan liggen. Maar eerst natuurlijk nog even langs Quiver duikers om iedereen gedag te zeggen..
's Avonds was er een feestje bij de duikschool want Gary had z'n laatste test gehaald om duikmaster te worden. Hij moest alleen nog een snorkeltest doen... Bij deze snorkeltest krijg je een snorkel op, waar een hoop drank ingegooid wordt!

's Ochtends werd ik wakker geklopt door de receptioniste en Julia! Het was echt fijn om dr weer te zien. We hebben ons de rest van de dag vermaakt met beachballen, beetje zonnen en zwemmen. 's Middags heb ik nog een duik gedaan bij T3, mooie duiksite met heel veel rotsen waar je tussen kan zwemmen. Vrijdags zat ik al vroeg op het strand want Ruan (jongen die ik in darwin ontmoet heb) zou 's ochtends vroeg aankomen. Rond half twaalf kwam hij rustig aangelopen met z'n zwembroek. Ha ik had hem dus gemist, maar gelukkig had hij z'n bugalow gevonden. Het was super leuk hem weer te zien! 's Avonds natuurlijk een welkomsfeestje voor Ruan met Julia en Gary bij de Blacktip met Monkeyjuice! De rest van de dagen op Perhentian heerlijk op het strand gelegen, beachbal wedstrijdjes gedaan, gekletst en bij de Blacktip gezeten. Marleen (Ned. meisje die we in KL heben leren kennen) kwam zondags aan op Perhentian, ik wil hier nooit meer weg!!!!


Ook heb ik nog drie duiken gedaan en een snorkeltrip! De duiken waren fantastisch, en het was heel leuk te duiken met iemand die je kent. Bij duiksite 'The Temple' hebben we onwijs veel vissen gezien en een schildpad! Ik wilde heel graag nog een schildpad zien en dus toen we er een zagen mocht ik er heel dichtbij, zo gaaf! Zondags heb ik met Jim, de duikinstructeur, een wreckdive gedaan. Dit was de beste duik die ik ooit gedaan heb. Het was heel helder en dr zaten duizenden vissen boven het schipwrak. Je bent zo gelukkig als je hier door heen zwemt! Mijn laatste duik was bij D' Lagoon, hier hebben we hele grote roggen gezien en tijdens onze snorkeltrip hebben we haaien en een schildpad gezien! Wat een afsluiting;)!
W
oensdag heb ik met Ruan en Marleen om twaalf uur de boot naar Kuala Besut gepakt. Het afscheid nemen van Julia was echt vreselijk stom.. Juul ik ga je echt zo ontzettend missen en ben blij als je in oktober weer bij me bent ;)!
Aangekomen op het vasteland zijn we naar het busstation gelopen om de overheerlijke roti te eten die Juul en ik de laatste keer daar gegeten hadden, maar deze was dicht waarschijnlijk door ramadan. Dus hebben we bij het tentje ernaast een noodle soepje gegeten en daarna afscheid genomen van Marleen.
Ruan en ik zijn met taxi naar Kota Bharu airport gereden en hebben daar het vliegtuig naar Kuala Lumpur gepakt. De vlucht was geweldig leuk, ik heb zo gelachen met hem!

We kwamen rond acht uur aan in 'Le Village' daar zag ik Locky en Kevin weer. Locky zou de volgende dag naar India vertrekken en had 's avonds op me gewacht zodat ik hem nog even zou zien. Ook dit afscheid was heftig en niet leuk. Ruan en ik zijn na zijn vertrek even wat gaan eten en hebben op onze kamer nog even een biertje gedronken. Tijdens ons laatste biertje kregen we nog bezoek van een heel leuk wit hondje.

Ik had de wekker vroeg gezet voor de volgende ochtend en toen ik net een beetje wakker was hoorde ik Locky weer.Hij voelde zich rot over hoe hij was weggegaan (vrij snel en emotioneel) en kwam mij een morninghug geven :)!

Om kwart voor elf was het dan echt tijd voor mij om te gaan. Locky en Ruan hebben mij met de metro naar het busstation gebracht, waar ik voor de laatste keer van mensen afscheid moest nemen. Ik ga ze zo missen..
Toen begon mijn lange reis naar huis. De bus naar het vliegveld duurde een uurtje, daarna heb ik vier uur in het vliegtuig gezeten naar Hongkong. Rond zes uur kwam ik aan in Hongkong, daar wat gegeten en geinternet. Ook had ik mama nog even op de Skype. Zij dacht nog steeds dat ik de 27ste thuis zou komen. Ik deed dus net alsof ik nog steeds op Perhentian island zat, de verbinding wegviel toen er een oproep voor een vlucht kwam en de groeten van julia gedaan. Ze trapte er finaal in deed de groeten terug aan julia en zei dat ze het toch wel tijd vond worden dat ik naar huis kwam.
De vlucht naar Amsterdam was wat vertraagd en we vlogen uiteindelijk om half twee weg. Ik heb een paar filmpje gekeken onder het genot van een lekker glaasje rode wijn en daarna wat geslapen. Om tien voor acht was ik dan eindelijk op Schiphol!! En toen ik de gate uitgelopen kwam stonden daar Igno, Guus & Jitte en Sanne en Milou! Heel fijn om iedereen weer te zien. En EINDELIJK mijn nichtje te zien en vast te houden!! Ze is echt een engeltje! Kan niet wachten tot ik haar weer kan zien!


Na dit geweldige welkom ben ik met Igno, Guus en Jitte naar papa en mama gereden. Daar moest ik in de auto blijven zitten zodat Igno mama en papa kon halen. Papa was gelukkig net op weg terug naar huis en mama moest met haar zere knie ook op de een of andere manier naar buiten gelokt worden. Marieke en oma stonden een paar huizen verderop te wachten. Toen het eindelijk gelukt was stapte ik uit de auto en de uitdrukking op hun gezichten was priceless!! Mama was helemaal in shock en zei alleen maar 'dit kan niet' en begin toen vreselijk te snikken. Papa was erg stil en toen Mariek zei dat zijn ogen ook wel wat vochtig waren, had hij het over een vuiltje in z'n oog!
Daarna hebben we met z'n alleen heerlijk monchou taart (thanks Guus, overheerlijk) gegeten in de tuin!! Wat een thuiskomst!

Lieve allemaal heel erg bedankt voor de leuke en lieve reacties op mijn site!
Ik heb echt een droomreis gehad, vreselijk veel mooie dingen gezien, spannende dingen gedaan en de meest leuke mensen ontmoet!
Nu begint helaas het werkleven weer.. Maar ook daar heb ik veel zin in!

Liefs Nik

Reacties

Reacties

Sam

Een mooie afsluiting Nik! Het ziet er allemaal prachtig uit en je verhalen klinken erg goed... Leuk om je snel weer te zien!

San

Snik Snik.... ik wordt er bijna emotioneel van ;))
Fantastische foto's en wat een einde!!!
Ben weer helemaal blij dat je werer thuis bent en nu snel op zoek naar een leuke baan en huis.

Love you!

X

Ine

Lieve Nik

Heb ontzettend genoten van je reisverslag en mooie fotos

liefs Ine

Yvonne

Lieve Nikki,

Heel erg genoten van al je mooie verhalen en foto's, ga ik missen.........;)
Leuk je al even via de Skype thuis gezien te hebben, hopelijk binnenkort in het eggie.

Liefs,

Yvonne xxx

Annebel

Hi lieve Nik, ik heb vannacht om 1 uur in mn bed op mn telefoon je verhaal liggen lezen en had ook meteen een reactie getypt, maar hij plaatste hem niet.. Irritant! Dus hierbij nog een keertje:

Wat een heerlijk laatste verhaal! Het lijkt me echt heel leuk om je binnenkort (zoals ieeedereen waarschijnlijk, je zal het nog druk krijgen) weer eens te zien. Geniet lekker van al je dingetjes thuis, nu je hier weer bent.
Tot snel, liefs!

P.S. Gebruik je nu weer gewoon je oude nummer? Ik heb je een tijdje geleden mijn nieuwe nummer gesmst.

Ann-Lynn

Gek / leuk / surrealistisch om je laatste verhaal te lezen terwijl ik je al gezien heb. Maar dat vergeten we dan maar even: welkom thuis, Nik!

Eef

Een geemotioneerd afscheid met weer prachtige foto's en zo mogelijk een nog emotievollere thuiskomst.
Je had me al me voorbereid op je laatste verhaal wat ik zojuist heb kunnen lezen. Heel hartelijk dank nogmaals voor het mogen "meereizen en meegenieten" van je prachtige tocht. Die heb je toch maar mooi in je bagage en dat kan niemand je afpakken. Beleef het allemaal maar weer, als je het even moeilijk hebt en terugverlangt. ;-) groetjes

Pieky

Hallo lekker maf mens, heerlijk dat je weer in Nederland bent ook erg raar en ga zeker de mooie verslagen missen. Wat heb jij een super tijd gehad, wat een prachtige herinnering. By the way niemand kent Marieke hoor zo noem je me nooooooiiiiiiiit. Fantastisch, wist niet dat mijn zus zo hard kon huilen. Kom bij en blijf genieten schat. kussies

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!