nikkibroug.reismee.nl

Night calls

Zaterdags komen wij om elf uur aan op Pulau Perhentian Kecil. Ha ook dit is weer een plaatje van een eiland!! Wij worden met een taxibootje van de Ferry naar Longbeach gebracht, de oostkust van het eiland. Daar dumpen we al onze spullen in onze bungelo in de Rock Garden. We eten even wat en gaan dan heerlijkzwemmen... Het water is helder en onwijs blauw!

's Avonds lopen we even langs een duikschool om wat informatie te krijgen over een funduik voor mij. Daar ontmoeten we Gary en Rafael, allebei duikmasters en ik spreek af om de volgende ochtend een duik te doen. Hierna lopen Julia en ik naar de andere kant van het eiland, Coral Bay, om de zonsondergang te zien. Er zijn een hoop wolken, maar een spectaculaire zonsondergang is het zeker!


Zondagochtend moet ik om acht uur bij de duikschool zijn. Ik zet met Rafael mijn duikspullen klaar, pas mn wetsuit, flippers etc. Dan lopen wij met al onze spullen over het strand, door het water en klimmen wij in de boot, die een meter of vijf van het strand af ligt, goed voor de beenspieren zal ik maar zeggen ;)! Ik ga met drie andere jongens (die ook net hun open water hebben gehaald) Gary, Giorgio (Italiaanse duikinstructeur) en Rafael, als onze duikmaster, duiken bij de temple of the sea. Het koraal is niet zo mooi als in Koh Tao, maar de vissen zijn geweldig! We zien echte nemo's, puffervissen, een bamboo haai en weer een schildpad!! 's Middags lig ik met Julia nog heerlijk even op het strand en maken we ons klaar voor 's avonds DE FINALE! We gaan eerst nog even eten bij Las Tapas, waar we een heerlijke steak eten en aan de praat raken met de kok, een hele leuke italiaan die de wereld wil verbeteren ;)!
's Avonds veranderd Long Beach in een schitterend lichtjesparadijs. Over het hele strand staan kleine, lage tafeltjes met kaarsjes en matjes. Aangezien de wedstrijd pas om half drie begint gaan we eerst nog even wat drinken bij Buffalo's. We komen Gary tegen en hij geeft ons de tip om aan de Monkey Juice te gaan. Dit kan je bij een klein kraampje op het strand kopen voor 20 ringgit (5 euro). Het is een soort whiskey die we mixen met cola, super lekker!! Rond twee uur gaan wij naar Las Tapas, waar een groot scherm staat en het oranje ziet van de Nederlanders, maar ook Fransen en Engelsen. Heel leuk!

De rest van de week hebben we heerlijk op het strand gehangen. We hebben onszelf vermaakt door beetje te lezen, muziekje te luisteren, beachballen en snorkelen. We hadden het heel zwaar! Vanaf dinsdagavond zijn we elke avond op pad geweest met de jongens van de duikschool. Eten bij Panorama, dan muziekje luisteren en aan de Monkey Juice op het strandterras van de Blacktip! Het leven is naar!

Donderdag kwam Julia Silke tegen, een Duitse vrouw die ze in Ajutaja heeft ontmoet. Super leuk mens met wie we dagenlang eindeloos hebben zitten kletsen. Vrijdagavond heb ik samen met Rafael, Gary en Jim een nachtduik gedaan. Heel eerlijk gezegd, viel dit een klein beetje tegen. Ik had heel stoere verhalen over nachtduiken gehoord. Maar uiteindelijk vond ik het niet zo spannend en zie je gewoon veel minder dan overdag. Maar daarvan afgezien was het nog steeds geweldig! We hebben een coral cat shark gezien en de grootse pufferfish die mijn instructeuren ooit gezien hebben!

Na telkens ons vertrek te hebben uitgesteld zijn we zondags van het eiland vertrokken. Vanaf het eilandje werden we met de boot gedropt in Kuala Besut, waar we de beste Roti Canai take away tot nu toe hebben gegeten. Dit zijn pannenkoekjes die je in een curry sausje doopt, heerlijk! Nadat we nog een keer terug gelopen zijn voor een Martabak Ajam Canai (ook erg lekker) zijn met de local bus weer terug naar Kota Bharu gereden, waar we in ons oude vertrouwde guesthouse een nachtje hebben bijgeslapen...

Reacties

Reacties

jlm

KInd kind wat een verhalen weer. Jullie hebben het inderdaad erg zwaar en heel naar bovendien. Ook bij jou miss ik sommige sappige details maar het is niet anders. Leve de skype! Geniet er nog maar van want.......(mag ik niet zeggen)
Ik verwacht overigens wel morgen een reactie van jou. dikke xxxxxxxxxxxxx jl

Pieky

Hallo schat, weer leuk hoor! Dit trekt mij meer dat strand gedoe :-) Wat een lieve huisjes (begin van de foto's) en dan die bootjes ervoor!!! Oh lieieieieieieief
Nou lief wacht je volgende verhaal weer af. Gezellie!!
liefs van ons met veel kussies Oh en by the way alvast gefeliciteerd met je moesje.

Eef

sorry sorry sorry, we waren zelf in de bossen van Gelderland te vinden, lang niet zo spannend dus daar ga ik niet verder op in.
Ik miste je verhalen en moet ze nog inhalen, maar achterstand stopt bij het begin van een nieuw verhaal. Een je hebt me er wel weer eentje voorgeschoteld zeg. en dan die foto's.. He, topper , ga nog ff lekker door en laat ons op afstand meegenieten. we kijken er al naar uit.. knuffel..

Marit

Ik wil nu alweer terug als ik de foto's zien... Neem vanavond de nachttrein naar Bangkok... :S

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!