nikkibroug.reismee.nl

Back in The day (puff)

Na onze minivakantie op perhentian island, begint het keiharde backpack leven weer. We staan voor dag en dauw op om onze jungletrein te halen, die ons naar Kuala Lipis brengt. In de trein vonden ze het nodig de airco heel koud te zetten, dus kwamen wij koud tot op het bot aan in Kuala Lipis. Daar eten we een heerlijke roti om vervolgens in de bloedhitte met AL onze spullen van het treinstation naar het busstation te lopen. Daar aangekomen bleek de bus naar Jerantut pas rond vijf uur te gaan, maar gelukkig was er een aardige, Indiase buschaffeur die ons vertelde dat we de bus naar Benta konden nemen om daar over te stappen op de bus naar Jerantut.

Jerantut vonden wij heel erg leuk. We hebben beetje door het stadje gelopen, julia heeft zich lekker laten masseren terwijl ik een voet reflex massage kreeg van een heel aardige jongen. Hij sprak een beetje Engels en in dat gebrekkige Engels heeft hij me een beetje verteld over voetreflexologie. Volgens hem had ik pijn aan mijn nek en slaap ik slecht. De nekpijn is zeker te danken aan het sjouwen van mijn inmiddels toch zeker wel 18 kilo zware backpack en het slapen zullen we maar wijten aan de weinige uurtjes op Perhentian Island...
In Jerantut hebben wij ook waanzinnig gegeten. We hadden een heel leuk 'restaurantje' gevonden waar we vier keer zijn gaan eten. Een heel aardige vrouwtje met een wat oudere man die zelfs als zij bijna wilde gaan sluiten nog eten voor ons maakten. Hier hebben wij ook ons Maleisies wat opgevijzeld. Zij vonden dit heel leuk en hebben ons veel nieuwe woorden geleerd.

Woensdag hebben we de lokale bus voor 7 ringgit gepakt (ongeveer anderhalve euro) naar Kuala Tahan. Daar sliepen we in een dorm in het Rippie hostel, daar hing een super relaxed sfeertje en werd elke avond Bob Marley geluisterd en kwam somsook de gitaar te voorschijn!
Ik kan jullie helaas geen hardcore junletrektocht verhalen voorschotelen over de Taman Negara (de groene longen van Maleisie en tevens de oudste van de wereld). Julia en ik waren allebei namelijk een beetje energieloos. We hebben de eerste dag de Canopiwalk gedaan en zijn toen nog verder doorgelopen, maar al snel bleek dat we toch niet helemaal goed zaten en zijn we maar omgedraaid... 's Avonds zijn we met ons hostel mee op Night Jeep Safari geweest. Dit was echt heel leuk! Beetje achterop een truck zitten en om je heen kijken. Helemaal aan ons besteed ;)! We hebben best een hoop wildlife gezien: twee lori's (luiaard-, aap-achtige beestjes), twee luipaard katten, slangen, uilen, waterbuffalo's en koeien.

Vrijdags hebben wij ook een ontzettend vermoeiende dag gehad, wij hebben een jungletrekking van wel 15 minuten gedaan naar een plek waar je in de rivier kan zwemmen. Dit was even heerlijk, we konden het gewoon ff niet opbrengen. De Perhentians hebben er volgens Julia ingehakt.. Ook wij worden oud, Ha! Maar toen wij weer terug in ons hostel waren bleek Julia koorts te hebben en zijn we even langs de dokter gegaan. 's Nachts werd ze heel erg misselijk en hebben we een tijdje op de gang gezeten. Rippie (hostel eigenaar) en zijn vrouw waren onwijs lief. Een kussen en handoek met bak water werd gehaald om het Juul maar iets aangenamer te maken.. Na een uurtje toch maar weer proberen te slapen wat gelukkig goed ging.

De volgende dag hebben wij een lange reisdag gehad. We hebben in totaal negen uur gedaan om van Kuala Tahan via Jerantut naar Tanah Rata te komen. En daar aangekomen bleken de meeste guesthouses vol te zitten. We merken HEEL (iets te) goed dat de vakantie in Nederland is begonnen. Er zijn TE VEELl Nederlanders hier.. Maar bij het zesde guesthouse hadden ze gelukkig nog een kamer! Julia voelt zich nog steeds niet top en ook ik heb me wel eens beter gevoeld dus hebben we onszelf vandaag maar weer getrakteerd op een massage. De beste massage die ik ooit gehad heb! Eerst een voetreflex massage en toen een upperbody massage! We hebben net ook heel lekker gegeten, een zogenaamde 'Lovers Steamboat' (soort fondu met vleesjes, vis en groenten). Heerlijk, we kunnen misschien morgen wel een trektochtje door de theeplantages aan!

Ja het leven van een backpacker gaat niet altijd over rozen ;)...

Marit

Grappig dat jullie precies hetzelfde hadden in de jungle als ik! Ik was ook helemaal kapot van al dat feesten op de perhentians en had daarom totaal geen zin in een superlange trektocht en al helemaal geen zin om in de jungle in een of andere grot te tukken. Mooi dat jullie het hostel leuk vonden. Ik heb komende week volgepland met lunchen, etentjes en stapavonden om al mn vrienden weer te zien. Totaal andere wereld... xxx

Igno

Hey lieverd! Leuk verhaal, beetje energieloos maar begrijpelijk ;-) Wil nog wel ff een aantal foto's van thee plantages zien..........
Geniet ervan samen met Juul en geen gekke dingen eten! Krijg je kramp van.....

Dikke kus!

dag kinderen

ik vind het heel vervelend voor jullie dat je na slechts een weekje vakantie op perhentian island nu al weer zo hard moeten werken. en wel zo hard dat jullie er allebei een beetje ziekjes van zijn geworden. zielig hoor voor julllie!!! `:)
en ook ik wil wel een foto van een luiaard zien!
maar verder weer een superleuk verhaal!
geniet lekker verder. ik zou bijna zeggen "maar met mate" is beter voor de krampjes en de energie.

Juul

Vandaag zijn we op de gezonde tour gegaan: berglucht en een vers aardbeiensapje. Morgen zijn we hopelijk klaar om weer volop te genieten in KL!!! :)
Lief, jullie berichtjes!!!
Julia

Juul

Oja, Nik is ook nog vergeten te vertellen van onze bijna-doodervaring tijdens het nuttigen van de lovers steamboat, maar dat doet ze vast wel in haar volgende verhaal!!!

Conny

Zo zie je maar weer . . . F de economische crisis, we gaan allen naar Thailand! en, dus, maar, want, daar is er nog echte gastvrijheid en krijg je te eten als de tent al bijna sluit.

Nik, snel naar een plek 'in the middle of nowhere', weg van toeristen, VEEL LEUKER!

Kus Con

zeg nik
was je bijna dood? met die lovers steamboat

Julia & Nik

Toen het soepje overkookte en julia het gas wat lager zetten, vatte het hele kookstel vlam.. Dat was dus best spannend! Gelukkig zaten we er geen van beide dicht op dus eind goed, al goed..
Hieronder volgt Julia's versie van af 'ze draaide het gas lager, het vuur spoot uit het kookstel! De bakjes met vlees waren gesmolten! Onze armharen weggeschroeid! Obers moesten met groot materieel uitrukken! Helaas geen prins op wit paard (lees twee prinsen)! We kwamen dus met de schrik vrij..

jlv

had als je een lovers steamboat bestelt wel 5 prinsen op het witte paard voor jullie verwacht! ( zeker zonder armharen ´:)

jlm

Jongens wat een avontuur. Via die stomme iphone kan ik niet reageren op jullie verhalen vandaar deze late reactie. Wat hebben we jullie nu geleerd. wees voorzichtig met water en vuur en enge jongens. Doe dat nu toch en dan komt alles goed. Juultje gefeliciflaptaart. Wij zullen vanavond een neutje op je drinken nadat we een neutje gedronken hebben op de overdracht van het huis van Sanne en Martin. Ja oook wij hebben het zwaar. Een beetje alcohol schijnt deze dagen goed voor mij te zijn. Lievies geniet nog even. Dikke verjaardagskus voor beiden van Alice